Wednesday, May 18, 2011

Dah Boring La Tu

Perenggan pertama > Akibat tekanan sempena menghadapi imtihan ditambah kebosanan yang melampau...tiba-tiba gatal tgn nak tulis blog... (tak la melampau mana.. nampak na menipu.. kitab pun tak abis baca da bosan..dah2 gi baca kitab sana)... untuk makluman semua... exam aku jatuh pada 18 hb jun... Abis pulak 9hb Julai...

Perenggan Kedua > Oleh kerana dah 19 kurun aku tak bukak blog, jadi.. email dan paswed beliau telah aku lupai.. walaubagaimanpun (mesti salah eja kan) hasil ke'pick-up'an otak aku, (pick-up la sgt) hanya 5 kali 'je' cubaan mengagak paswed sendiri... cuba bayangkan setelah 19 kurun hanya 5 kali cubaan saje.. nampak na menipu lagi... di sini juga disertakan beberapa tips untuk menguatkan ingatan...pakej sempena imtihan...

1) Jauhi dosa... (yang ni susah sikit nak syarah, sbb banyak sgt juga sakitkan hati kengkawan... terutama sejak menang kejuaraan liga kali ke 19 ni.. bila kita buat dosa, kita akan sentiasa resah dan bimbang.. betul tak kawan-kawan? betul betul betul)

2) Sentiasa mengingat Allah dan banyakan berzikir... dan yang paling penting sekali.. SOLAT.. (Dalil daripada Al-Quran : "Dan ingatilah Tuhan mu (Allah) ketika kamu terlupa"
(Al-Kahf: 24)

3) Tidak makan terlalu banyak (yang ni biasa la... klau da makan bnyk mesti... ngantuk... jadi makan tido makan tido bole datang kan penyakit... tak caya try lah... pastu bole kawan ngn ulo)

4) Makan ksimis dan madu (yang ni aku memang suka la.. bab makan kan... huhu.. sesetengah ulama' menyebut beberapa jenis makanan yang dapat menambah ingatan ialah kismis dan madu..time nak exam ni beli la kismis 2,3 kilo.. sedap beb... tapi kebanyakan pompuan x suka madu...)

Sebenarnya banyak lagi tips2 nak kuatkan ingatan ni... yang penting fokus, ulang bnyk kali... huhuhu kalau esok nak exam baru nak baca... ke laut la dik oiii... (aku la tu, korang jgn ikut aku... aku lain, aku baca time last2 tu la yang masyuk...pastu sibuk ngadu kat org.. aduh aku x abis baca ni.. ko da abis ek? mantap la ko...last2 padan muka aku... huhuhu)

nantikan tips2 akan dtg... cara-cara julang piala dengan betul... ngeh3

Jaga kesihatan.... Tambah keimanan... Tambah keinsafan...Solat jgn tinggal... Jauhkan kemungkaran... Peace


No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...